15.1.16

O poveste despre anotimpuri - partea I

Stând în camera ei, Diana privea pe fereastra cum fulgii de zăpadă cădeau și se întreba:

- Oare de ce ninge Iarna? De ce nu ninge Vara, de exemplu?


Deodată fetita auzi un zgomot la geam. Merse pana acolo și văzu că pe pervazul geamului se găsea o pietricică de culoare roz. Fetița lua pietricica și închise fereastra.

- Ce drăguță e ... , spuse Diana.

Dar, în timp ce vorbea pietricica se mișcă în mâna ei și se transformă într-o mica zână așa cum văzuse Diana în desenele animate.

- Bună, spuse aceasta, eu sunt Flora, zâna anotimpurilor.

- Zâna anotimpurilor? Dar de ce au anotimpurile nevoie de o zână?

- Păi, spuse zâna gândindu-se puțin, pentru a știi ce vreme trebuie sa aibă fiecare.

- Dar e simplu, spuse Diana, Vara e soare și cald, Iarna este frig și ninge, iar Primăvara și Toamna este mai răcoare și de obicei plouă.

- Nu e chiar așa de simplu. De exemplu, pot exista Veri mai puțin calde, Ierni mai reci dar fără zăpadă, Primăveri calde aproape la fel ca Vara sau reci aproape ca Iarna și Toamne la fel.

- Nu prea înțeleg de ce.

- Ai să înțelegi imediat ce afli povestea fiecărui anotimp.

- Crezi?

- Sunt foarte sigură. Dacă vrei am să ți-o spun chiar eu.

- Ar fi foarte drăguț din partea ta. Uite, o sa te pun pe scaunul păpușii mele și tu o să îmi spui povestea. sau preferi să stai în pătuțul ei?

- Da, cred că așa ar fi mai confortabil. O să dureze ceva timp. Este o poveste foarte veche ăi destul de lungă.

- Atunci, în pătuț sa fie. Eu mă voi așeza la mine în pat și tu poți sa spui povestea.

După ce fetita așeză mica zână pe pătuțul păpușii, iar ea se întinse în propriul pat, Zâna, privind spre aceeași fereastră spre care se uita Fiana mai devreme, își începu povestea astfel...

No comments:

Post a Comment